Pages

Sunday, March 27, 2011

:: earth hour 2011 ~ jom sama-sama laksanakan (edisi sambungan) ::

Assalamualaikum, 

Kepada pembaca yang budiman, eh macam nama aku ... maaf ler sebab semalam aku kata nak sambung post ni lepas earth hour tu tapi lepas padam lampu dengan mood aku sekali terpadam ... Sorry ye ~ heee ...

Tak syok plak dah nak citer pasal earth hour ni cuma nak share pasal earth hour ni asal dier bermula dekat Sydney Australia. Tahun permulaan sambutan ni pada tahun 2007. Lepas setahun barulah banyak negara lain join sambutan tu. Hampir 35 buah negara yang sambut. Tau tak korang tahun lepas sambutan paling besar earth hour ni? 128 negara yang terlibat termasuklah Malaysia. Tahun ni punya aku tak dapat update lagi. Hee~ 

Dalam FB semalam macam-macam komen yang aku baca. Ada yang kata setakat padam 2-3 lampu je buat apa. Ada yang bagi details jangan nyalakan lilin sebab sama jugak lilin tu keluarkan asap yang tak baik. Aku support yang ni. Nak tau lebih lanjut pasal earth hour klik EARTH HOUR ni.

Walaupun macam-macam komen yang keluar tapi sekurang-kurangnya even ni bagi kesedaran kat kite. Mana yang suka fikir negatif dulu macam aku ni kena tengok pulak yang positif tu apa. Kesian kat generasi akan datang. Tapi yang pasti masjid dengan surau takleh nak tutup semalam sebab masuk Isyak kan ~ aku pun kat surau so terang la sikit. ~ :)

Tu la serba sedikit. Mood baru nak up balik so tunggu post-post seterusnya ~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...