Friday, March 25, 2011

:: berat sama dipikul ringan sama dijinjing ::

Salam,

Seperti biasa InsyaAllah hari ni saya akan kongsikan lagi sedikit kandungan dari Khutbah Jumaat di Masjid negara. Maaf sebab lewat sikit update. Khutbah hari ni disampaikan bersempena Hari Polis Malaysia ke 204 tahun ni.

Walaupun Polis adalah pasukan keselamatan yang bertanggungjawab menjaga kesejahteraan dalam negara kita jangan kita lupa pengorbanan mereka. Kita boleh lihat dalam Malaysia ni Polis kita cekap jugak dalam menyelesaikan satu-satu kes terutama kes berat.

Namun tanggungjawab tu sebenarnya bukan terletak kat bahu dorang jer. Kita sebagai rakyat perlu turut sama-sama membantu dorang. Kita manusia ni selalu lupa ~ bila orang lain ada masalah kita suka bersikap lepas tangan walaupun mampu menolong tapi bila kita yang susah takde sape nak menolong kita marah ... jadi kena ingat dan fikir semula ~

Besar ganjaran yang Allah bagi kat kita sebab kita ada tanggungjawab untuk menjaga agama dan negara kita. Dunia sekarang ni semakin banyak yang jadi huru-hara tapi Alhamdulillah Malaysia masih lagi sebuah negara yang aman dan selamat untuk kita tinggal.

Jom baca teks kandungan Khutbah tersebut dan kita hayati dengan lebih untuk kita fahami. Klik kat link ni:


*Sumber utama kandungan post ini adalah berdasarkan dari teks Khutbah Jumaat Masjid Negara bertarikh 25 March 2011

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...