Thursday, March 24, 2011

:: sorotan keputusan SPM Batch 2010 - terbaik dalam 4 tahun ::

Salam, 

Alhamdulillah syukur kepada Allah sebab semakin lama mutu tahap pendidikan rakyat Malaysia semakin bagus. Semua tau kan semalam result SPM dah keluar? Pagi-pagi ni aku baca newspaper pasal keputusan SPM yang diambil tahun 2010 adalah terbaik dalam 4 tahun. Wah ~

Tahniah kita ucapkan kepada semua adik-adik yang berjaya. Keputusan kali ni siap ada yang dapat straight A+ tu ~ memang terbaik. Zaman aku dulu aku tak dapat A satu pun tapi Alhamdulillah itu semua tak menghalang aku untuk sambung pelajaran. 

Seperti biasa setiap kali keputusan diumumkan kita akan tengok banyak berita menarik dari setiap negeri. Setiap negeri ada penilaian masing-masing ikut kecemerlangan pelajar. Paling istimewa bila dengar ada yang cacat penglihatan pun tetap berjaya. Ada juga antara yang berjaya tu datang dari keluarga yang susah. Aku sempat la tengok berita malam tadi seorang anak posmen yang berjaya. Bangga siot ~ 

Kat Johor anak seorang pemandu teksi dapat 9A+ dan 1B+ ... amat membanggakan jugak. Jom kita renung balik walaupun kita susah kita boleh berjaya. Macam-macam tips yang diceritakan budak-budak yang cemerlang ni contohnya belajar berkumpulan dan sebagainya. Paling pasti jangan lupa berdoa dan ibadah kepada Allah. Usaha memang tangga kejayaan. ~

Kepada sesiapa yang kurang cemerlang jangan pulak putus asa ye.~ ini semua satu permulaan untuk semua termasuk calon yang berjaya tu. Dunia sekarang ni banyak cabarannya. Silap langkah kita tak kemana walaupun cemerlang tinggi melangit. Hidup ini bagaikan putaran roda jugak ~kejap di atas kejap di bawah. ~ 

Tahniah kepada semua !!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...