Pages

Wednesday, March 23, 2011

:: sewaktu aku SPM dulu ~ ::

Salam,

Mesti korang semua tau arini keputusan SPM akan dikeluarkan. Eh ~ aku rasa dah keluar dah saat aku taip post ni. Hehehe ~ anyway mesti ramai blogger lain yang update pasal SPM hari ini. Aku pun mestilah teringat jugak masa aku SPM dulu. Nak tau result aku? Malu la ~ hahahaha ~ :D

Hari ini sepupu aku ada sorang yang akan amik result. Semoga berjaya hendaknya~ teringat balik masa aku di tingkatan 4. PMR aku takdelah cemerlang sangat tapi Alhamdulillah dapat la 4A dan masa tingkatan 4 aku sepatutnya masuk kelas sains. Kelas sains ada 4. 2 kelas pertama ada subjek Biologi dan 2 kelas lagi tu subjek Bio ganti dengan subjek IT. Aku ni budak kelas sains 2 yang pertama tu tapi akhirnya tukar ke kelas IT. Kenapa?

Sebab aku takleh nak satu kepala la dengan budak-budak yang extremely pandai ni .~ cewah ~ serius beb aku tak pandai nak follow rentak dorang yang siap kerja rumah on-time. Aku ni pemalas ~~ ok habis cerita tu. Yang aku nak kongsi pasal SPM aku ialah subjek MATEMATIK aku ~ ha ~ macam saspen je ...

Jujurnya dari tingkatan 4 sampai percubaan SPM tingkatan 5, aku tak pernah lulus subjek Matematik. Percaya tak? Matematik tambahan jangan nak cerita la sebab memang dalam slip SPM aku tulis '9',  korang faham-faham je la.

Waktu aku amik result SPM dulu aku dah berserah Matematik aku dengan Matematik Tambahan aku gagal. Satu tu memang kena target tapi ~ tapi ~ tapi ~ Math aku lulus! Alhamdulillah ~ :) Mula-mula aku silap tengok nombor 9 tu kat subjek Math tapi rupanya Math aku dapat 5C ~yang gagal tu Matematik Tambahan~

Ada lagi ... aku tetiba frust sebab BM aku dapat 5C jugak ~ sob3 ... :'( yang tu memang aku target A la tapi tak dapat. Takde rezeki nak buat macam mana. Overall SPM aku takde A tapi aku nak pesan kat adik-adik di luar sana jangan putus asa! Banyak tempat yang offer kalau nak further study walaupun tak cemerlang.

Semoga berjaya kepada semua yang amik result SPM hari ni. Ingat ~ ini baru permulaan kepada anda semua. Masih jauh lagi perjalanan nak menimba ilmu. Ilmu yang ada di bumi Allah ini hanyalah seperti setitis air di lautan. Air yang setitis itulah yang kita cari. ~ InsyaAllah ~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...