Pages

Wednesday, March 23, 2011

:: alamak ~ topik sama je ... boringnye ~ ::

Salam,

Anda blogger baru? Hahaha~ macam iklan plak aku rasa. Kenapa tajuk post ni macam tu ek? Adusss ... Memandangkan aku pun seorang blogger yang baru je memasuki dunia blog ni dah tentu banyak topik@entri@isu yang sama dah dipostkan oleh blogger lain. Maklumlah ~ mereka kan blogger terdahulu ... apa-apa tajuk yang kita nak tulis mesti dah belambak dalam Google.

Tapi itulah namanya cabaran. Sebelum aku jadi blogger ni aku buat research jugak dan baca blog-blog yang ada especially Malaysian punya blog. Banyak blog-blog otai wooo ~ macam-macam jenis blog ada. Blog cerita peribadi, artis, dunia, IT, umum dan sebagainya. 

Jom cari kelainan dalam blog kita~
Susah jugak kan~ aku pun sekarang ni masih lagi usha-usha dan belajar macam mana nak cari tajuk yang sesuai pastu nak letak kita punya title jadi paling atas dalam Google search. Apa yang pasti kalau sumber post yang kita published tu dari sumber lain kita nyatakanlah sumbernya dari mana. 

Kalau kisah peribadi mungkin tak jadi masalah sangat nak cari topiknya sebab hal sendiri kan. Post jela ~ hehehe ~ tapi kalau topik-topik yang sedang hangat dibincangkan atau isu-isu semasa kena pandai nak olah ~


Nak tarik pembaca kita mesti ada sesuatu yang menarik dalam tulisan kita barulah orang nak singgah blog kita. Betul? Cuba kita cari satu kelainan dalam blog kita. Tapi perlu diingat ada jugak blogger otai yang postkan isu-isu yang biasa yang orang lain pun tulis jugak tapi kenapa blog dorang popular? Hurmm ~ kata orang simple tapi berisi.~ 

Lagi satu mesti ada kesabaran. Jodoh tak kemana~ tak lari gunung dikejar ... boleh pakai ke ayat tu? Hahaha ~ Aku doakan kepada semua blogger baru termasuk diri aku sendiri semoga kita mencapai objektif, misi dan visi blog masing-masing.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...