Pages

Thursday, April 21, 2011

iklan terlebih pun tak boleh jugak ~

Assalamualaikum,

Sedang aku duduk tengok Buletin Utama kat TV3 tadi ada satu berita yang menarik perhatian aku. Tajuk berita: Siar iklan Astro ditegur. Wah ~ apa yang hangat tu? Bukanlah berita hangat pun cuma masuk juga laporan begini kan ~

Aku ni tak pernah pun melanggan Astro tapi tau la sikit-sikit pasal Channel2 dalam Astro. Isu berita tu sebenarnya pasal pihak Astro yang siarkan banyak iklan. Berita ni pasal Dewan Negara yang menegur Astro untuk kurangkan iklan kalau tak silap. Entry ni is not official so kalau silap fakta tolonglah betulkan ye ~ hehehehe~



Salah seorang Ahli Dewan Negara dalam berita tu menyatakan bahawa sudahlah setiap bulan Astro dapat bayaran tetap dari pelanggan, ditambah lagi dengan bayaran dari mana2 syarikat yang nak guna khidmat Astro untuk siarkan iklan dorang. Bila dah terlalu banyak jadi tak adil kepada pelanggan. ~

Pakej paling murah dalam Astro lebih kurang RM 37 atau ikut siaran mana yang dilanggan. Tahun lepas saja Astro untung RM 2.7 billion dari 3 juta pelanggan dan dijangka meningkat tahun ni. Banyak jugak tu kan ~ hehehe ... pendapat aku pihak Astro kena la balance kan ~ aku pun tak tau mana siaran yang banyak iklan.

Tapi kalau memang banyak sangat iklan mesti semua orang boring je nak tunggu lama2. Cuma setahu aku siaran Astro ni memanjang je takde iklan sangat pun. Ntoh ler kan ~ nanti la aku langgan dulu baru aku komen lebey2 .. hihihi ~ tamat ...


p/s: Sumber dari Buletin Utama TV3 bertarikh 21 April 2011.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...