Pages

Saturday, February 5, 2011

:: hadiah dari Kuantan ::

Pada hujung minggu yang lepas aku pergi Kuantan, Pahang jalan-jalan seorang. Kira dah lama jugak aku tak travel sorang nek bas. Seronok jugak berjalan kat Kuantan tu. Sebenarnya aku pergi sana nak 'Spend time' dengan ~ teman tapi mesra la kata orang. Hehehe ~ kalu pegi sorang mana la nak tau arah dituju. Sebelum aku share pasal hadiah tu aku nak share skit pasai Kuantan ni. Kot la bleh jadi travel guide untuk korang. Memandangkan aku duk KL, aku nek bas dari stesen Pekeliling. Kalu tau nek train Monorail cari stesen Titiwangsa sampai la korang. Aku beli tiket bas Bulan Restu. Ok jugak bas tu benti pun sekejap je. Aku travel ke sana 3 hari 2 malam. Aku bertolak hari Jumaat (28.1.2011) pukul 11.00 pagi. Musafir la jadinye~ Sampai kat Kuantan dalam pukul 2.00-2.30 petang. Pastu si dia amik la nek kete. Aku menginap kat Hotel Bumimas, Jalan Bukit Ubi. Cuba click link ni: 


Harga bilik boleh tahan murah. Standard room (RM58) ada 1 single bed dan Supreme (RM64) ada 1 Queen size bed. Saiz bilik boleh tahan and facilities semua cun termasuk TV. Yang best tu sebab Wifi free. Malam hari pertama aku dinner kat Sara Thai Kitchen. Sedap dan harga berpatutan. Hari kedua berjalan-jalan tengok wayang citer Khurafat dan malamnye berjalan la kejap ke Teluk Cempedak. Ramai orang kat situ tapi hujan jadi kelam kabut skit. Heee~ Pada malam hari kedua tu la aku dapat hadiah dari si dia. Nak tau ape? Mini Puzzle bought from Toys r Us. See the pictures. It’s not a jigsaw puzzle. We can call it as a Cube Puzzle. Click this link to see types of puzzle in Wikipedia:
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Puzzle

Seronok jugak sebab 1st time dapat puzzle. Aku ni suka jigsaw puzzle tapi tak penah nak buat pun. Hahaha~ Lagi satu untuk pengetahuan korang aku penah bekerja di Toys r Us. Aku amik masa dalam seminggu jugak la nak settlekan puzzle tu dan hari ini aku berjaya!!! ... Begitulah ceritanya hadiah dari Kuantan. Suka betol aku dengan hadiah tu. Maklumlah~ bukan selalu aku dapat hadiah ~hehehe ~ Kepada si pemberi hadiah...Thank you so much!. Insyaallah next time pegi Kuantan lagi. Bila? Tunggu~
Mini Puzzle
Unboxing




                 
97% - Siap dah
80% - Selepas seminggu




1 comment:

  1. ane tau dr toy r us? kantoi suda~ da siap kan ye...hebat la...huk3 ^^..cant wait cerite lain..^^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...