Pages

Monday, May 2, 2011

kalau tak promote blog memang tak laku ~

Assalamualaikum,

Mata dah ngantuk tapi nak jugak aku update blog aku ni. Kali ni aku saje nak citer pasal blog2 yang aku singgah. Tapi tak ingat dah la blog mana sebab dah lama. Masa aku mula2 jadi blogger mesti la rajin baca blog. Sekarang ni busy sikit so sempat baca yang aku follow je ~

Apapun just nak btau korang aku ada singgah blog2 yang usianya antara 3-5 tahun tapi follower dier agak kurang. Pelik jugak kan ~ tapi ada pulak antara blog tu follower memang tak ramai tapi traffic memang tinggi gila. Ha ~ macam-macam kan ...

Kalau nak dibandingkan dengan blog aku ni apa la sangat. Dua-dua kriteria tu aku ada cuma usia masih muda jadi aku kena usaha lebih. Kena cari bahan2 yang menarik pembaca. hehehe ~ pendapat aku la kalau blog2 yang aku singgah tadi tu promote blog diorang sure makin tinggi traffic ngan follower. Sebab updated je pun blog dorang .

Promotion tetap penting. Bila dah dikenali ramai besok lagi susah sebab nak kena maintain best bila ramai dah follower . Hahaha ~ kepada blogger baru , welcome to blogger world. Mintak tunjuk ajar dari korang dan jom kita sama2 belajar dari senior ~

Channel terbaik nak promote blog melalui FB, Twitter dan macam la termasuk ngan otai2 blogger. Rajin2 la comment blog dan mungkin korang pun boleh masuk majalah ~ jangan lupa untuk ada identiti sendiri dalam blog korang ~ ... selamat mencuba ... kalau ada tips2 lain sila la share ... aku pun newbies jugak ~hehehe~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...